6 Aralık 2007 Perşembe

Yaş 24 yolun ne kadarı eder ?

Yaş 24 yolun ne kadarı eder? Geçmişe dönüp bakınca çok şey yaşamışım, çok şey sığdırmışım gibi geliyor onca zamana, fakat aslında elle tutulur pek de bir şey olmadığını fark edince hayal kırıklığı yaşıyorum bugün. Ne mutlu bir aşk, ne de gerçek bir dostluk görememek... Elimden bir şey gelmiyor. Suçu başkalarında aramamaya başlıyorum, belki de suç bendedir diyorum. Çok fazla ilgi göstermek, elinden gelen her şeyi hatta bazen sınırları zorlayarak haddinden fazlasını yapmak yanlıştır belki de, sevdiğin zaman ölümüne sevmemek, dostun için yeri geldiğinde canını vermemek gerekiyor. İnsan bencil yaradılışlı bir varlık bunu biliyorum ama benim de bir şeyler beklemeye hakkım yok mu bunu anlayamıyorum. Ne zaman birinin başı derde girse ben orda oluyorum ama en kötü günümde, onu da bırak en mutlu günümde bile hatırlanmıyorum. Nedendir bilinmez bu hep böyle oluyor. Hani derler ya “karşındakine hak ettiğinden fazla değer verme” diye, ben karşımdaki insanlara değer veriyorum fakat “insan” oldukları için değer veriyorum. Bazen insan maskesi takan yaratıklarla karşılaşmadığımı da söyleyemem. Bir çok sülük de oldu hayatımda benim kanımla beslenen, beni sömüren, fakat zor da olsa hep ayakta kalmayı başardım. Ama bazen oturup düşününce “Neden? diyorum neden ? başkalarını mutlu edebilmek uğruna neden bu kadar çok çaba gösteriyorsun? Sana ne onların mutluluğundan ! yeter artık kendi mutluluğun için çaba göster !” diyorum fakat yine sonunda nerede mutsuz, şefkate muhtaç biri varsa gelip beni buluyor ya da ben mi onları buluyorum anlamıyorum. Sonuç hep aynı. O’nu mutlu edebilmek için elinden gelen çabayı gösteriyorum, yeter ki o mutlu olsun diyorum. Fakat… bir gün geliyor, ben kendimi çok mutsuz, hevessiz, kötü hissediyorum ve bunu ona söylüyorum, peki o ne yapıyor? Hiçbir şey. Sanırım onu önemsediğim kadar o beni önemsemiyor. Ben onun için uykusuz kalmayı, kendi mutluluğumu unutup onun mutluluğu için çabalamayı göze almışken o hiçbir şey yapmıyor. Ben mi bencillik yapıyorum diyorum ama bu bencillik olamaz. Her yaptığına karşılık mı bekliyorsun diyeceksiniz. Ama, ilgi göstermenin de bir karşılığı olmalıdır bence. Yanlış anlamayın hayatını bana adasın demiyorum elbette ama ufacık da olsa bir ilgi beklemenin bencillik olacağını düşünmüyorum. Bu açıdan baktığımda ne gerçekten ilgi görmüşüm birinden, ne gerçek bir dostluk yaşamışım, ne de gerçek bir aşk.Yaş 24 yolun çok azı ediyor benim için…

ASLI MÜHÜRHANCI

Hiç yorum yok: